Sunday 13 July 2014

# PRAY FOR GAZA #

sekarang ni dah hari ke 15 berpuasa.. alhamdulillah semuanya okay je even i'm celebrating this fasting month without my baby and my lovely husband. bila time berbuka tu yang best.. macam-macam menu nampak.. ikut hati semua nak beli, semua nak merasa..

then after iftar, aku on FB kejap.. tengok news feed.. then tertengok video pasal Palestine. ntah bila israel laknatullah tu nak berhenti dari bom sana sini di Palestine? where is their humanity? aku tengok yang terbunuh tu mostly kanak-kanak dan orang tua yang umumnya tahu golongan ni adalah golongan yang lemah.. again, where is their humanity? or mungkin memang ALLAH dah tarik perasaan belas kasihan tu dalam hati depa hingga tergamak pisahkan ibu dari anak, bunuh anak-anak yang kecil, bunuh suami dan yang lain.. 


sambil-sambil makan oat aku terfikir, apa agaknya rakyat Palestine dan Syiria makan untuk berbuka atau memang mereka terus menerus berpuasa sebab acapkali di serang.. maha suci Allah.. moga syurga menjadi balasan untuk pengorbanan depa demi menjaga tanah para anbia itu juga demi memlihara kiblat pertama dalam islam.. dalam post ni aku nak share satu gambar yang sungguh menaikkan kemarahan dalam hati aku.. memang zalim tahap tak tau nak kata dah israel laknatullah ni.. moga-moga hancur terbelah dan kacau bilau segala perancangan mereka terhadap Palestine



memang hati depa ni hati yang penuh dengan syaitan! mungkin depa ingat bulan puasa ni kita orang Islam akan lemah, tapi depa tak tau yang kita sebenarnya makin kuat di bulan ni.. depa mungkin boleh bunuh jiwa-jiwa Palestine, tapi depa tak kan dapat bunuh Islam.. 

aku terfikir sejenak.. punya banyak negara-negara Islam kat dunia ni, mana perginya bantuan ketenteraan untuk Palestine? MH370 hilang, habis satu dunia turun memberi bantuan peralatan canggih untuk detect MH370 tu. kapal selam la apa la.. tapi bila jadi macam ni, mana usaha dan bantuan yang sama untuk Palestine? apa rakyat Palestine di sana bukan manusia sama macam kita? apa agama yang mereka anuti berlainan dari kita? sungguh darah yang mengalir dalam badan kita tidak sama seperti mereka tapi kita ada talian agama yang berhubung.. apa sikitpun tak terasa bila saudara seagama diperlakukan macam tu? mana pemimpin-pemimpin islam yang lain? 

air mata aku mesti meramu keluar bila tengok video-video pasal rakyat Palestien tu.. dalam hati kagum dan kasihan dengan depa.. bantuan apa yang aku ada untuk dihulurkan pada depa.. wang ringgit apa yang aku ada untuk bagi pada depa.. doa apa yang mustajab untuk depa dari mulut aku yang hina dina ni.. aku berdoa pada ALLAH untuk depa meski hati aku rasa doa aku tu belum tentu ALLAH kabul. tapi aku yakin ALLAH mendengar doa aku biarpun tak termakbul.. semoga satu hari ALLAH mendengar setiap doaku untukmu Palestine dan juga memakbulkannya.. amin.. 

to Palestine : maaf dari kami di Malaysia.. kami ada kereta kebal, tapi hanya digunakan pada hari keraian dan hari kemerdekaan.. kami ada tentera-tentera yang segagah kamu, tapi tidak ke sana untuk membantu mu.. kami masih ada anak-anak lelaki yang sudah mampu untuk berperang, tapi tidak menghantar mereka ke sana untuk membantu mu.. maaf dari kami wahai Palestine dan Syiria..

No comments:

Post a Comment