Tuesday 3 December 2013

KAKI BARU aka MOTOR BARU

assalamualaikum reader.. :)
nak share 1 kisah.. kita ni hidup jangan nak menyombong dengan orang lain. mak selalu pesan, "hangpa ni jangan nak tunjuk sombong dengan orang. aku bukannya apa, aku takut kalau hangpa naik moto ka, tiba-tiba jatuh moto, orang yang hangpa duk buat sombong ni la yang mungkin akan pi tolong hangpa". yes, aku ingat lagi pesan mak yang ni. mungkin sebab selalu sangat mak duk pesan. dan aku rasa, aku bukan kategori yang sombong macam tu kot.. hehe.. moga dijauhkan la.

sebenarnya nak bagi tau yang mak ayah dan abg aku dah pun selamat belikan aku sebijik moto.. aku tak pernah mintak, tapi berharap la kalau-kalau mak ayah faham situasi yang aku alami kat U ni.. seriously, kita ni yang selalu menumpang orang, belum tentu lagi orang tu suka dengan kita.. mungkin ada hikmah apa yang jadi ni dan aku rasa hanya orang yang selalu menumpang orang ja yang akan rasa apa yang aku rasa. 

ni adalah pemberian terbesar dari mak ayah dan abg come untuk aku.. 

1) kecik-kecik dulu mak ayah dan kak toh belikan aku rantai emas (walaupun rantai tu dh hilang. tak sure kena curi atau memang sendiri yang cuai.. 

2) masa sem 2 kat poli, ayah belikan laptop untuk aku.. dan alhamdulillah, laptop ni la yang aku tengah gunakan untuk menaip on this time.. :)



3) tahun 3, sem 1 (sekarang) mak ayah and abg come belikan aku motor. sebabnya tak nak lagi biar aku tumpang orang yang sebenarnya tak pernah pun suka bila aku tumpang dia p kelas.. huhu.. dah dekat penghujung sem, aku baru perasan yang dia tak suka sebenarnya.. well.. tak apa.. bukan selalu kita akan senang.. anyway, tq mak ayah dan jugak abg come.. sbb memahami aku.. ALLAH je yang boleh balas jasa baik mak ayah dan abg come pada aku.. tq so much!



No comments:

Post a Comment