Thursday 16 May 2013

cukur jambul


22-08-2012  muhammad zureshakim  2hari




26-08-2012
mlm ni elok2 duk pegang zures, ya.. muhammad zureshakim nama anak aku.. :) 
ok, back to the story yg aku nk share.. mlm ni, elok2 duk pegang zures, tetiba, coiiittttt.. pusat dia tercabut.. mak ai.. dh glabah aku.. tkt berdarah ka apa.. my en habib pn sama.. eh, cam na nih? "panggil mak!" arahku.. sedang hati dh resah.. mana taknya.. mak pernah pesan "pusat ni, biar dia luruh sendiri. jgn dok gatai2 nk p tarik ka apa ka.. klu cuci pn, cuci slow2. ni nyawa anak hg tau x. klu jadi apa2 ni, aku tak tau la.." aku x sure cara mak ckp tu, ugutan ka, peringatan ka apa.. tp seriously, aku gerun dgr.. huhu..

berbalik kpd kisah td 
mak n ayah terkocoh2 mai bila aku n habib dh riuh kat tmpat tidur aku. "awat? pasai apa?" soal mak.. ayah diam x tertanya, tp riak muka dia nmpk cemas. "ni mak. pusat dia tercabut.. cam na nih?" aku menyoal. habib mata x terkelip2 tgk muka mak. "ooo..igtkn apa.. xpa la.. biaq ja la. xda darah apa kan? mknanya x sakit la tu... luruh sndri xpa, jgn kita yg bg dia luruh" fuhhhh... lega hati mama ni anak oi... riak muka habib pn ok. dh x setegang td.. 


27-08-2012
ptg ni, kepala zures dah botak.. bersempena, 7hari kelahiran dia dan pusat pn dh luruh, sedikit kndri diadakan d rumah aku.. thanks mak.. ayah n especially my en suami.. u r really the best father ever after.. :)




No comments:

Post a Comment